Veldhuizen Grafisch Effect
‘ Het vertrouwen in Gelder Logistics is er’
‘Het vertrouwen in Gelder Logistics is er’
Veldhuizen Grafisch Effect, gevestigd op bedrijventerrein Harselaar in Barneveld, ontwerpt, produceert en realiseert grafische uitingen in drukwerk, print, sign, reclame, displays en verpakkingen.
Gelder Logistics verzorgt containertransporten vanuit het Verre Oosten voor dit allround grafisch bedrijf. “Het gaat daarbij om een maandelijks transport van een 40 voet-container, die via zeevervoer aankomt in Rotterdam”, vertelt directeur Gerhard Veldhuizen. Een 40 voet-container heeft een lengte van ruim 12 meter, met een hoogte en een breedte van ongeveer 2,5 meter. Aangekomen in de haven wordt de vracht ingeklaard, wat inhoudt dat de douaneformaliteiten bij binnenkomst van goederen in de EU worden vervuld. Vervolgens wordt de container overgeladen op een vrachtwagen. “Ideaal is dat Gelder Logistics ook de administratieve taken verzorgt. Zelf hebben wij daar dus geen omkijken naar. Wij krijgen een datum waarop onze zending in Barneveld zal aankomen en weten dat we daarop kunnen rekenen.”
Snel schakelen met transportmakelaar
Het contact met de transportmakelaar verloopt prettig, geeft Veldhuizen aan. “Of we nu mailen, bellen of appen, aan een kort berichtje hebben ze genoeg. Korte lijnen en snel schakelen. Vroeger werkten we met een andere partij en toen hadden we zelf aanzienlijk meer werk aan het transport dan nu met Gelder Logistics.”
Op het gebied van pakketvervoer heeft de transportmakelaar samenwerkingen met gerenommeerde transporteurs. “Voor ons pakketvervoer wordt op dit moment gekeken naar de mogelijkheid voor een automatische koppeling vanuit het CRM. We gunnen Gelder Logistics het werk, en het vertrouwen is er.”
Gelder Logistics ontzorgt
De succesvolle samenwerking gaat verder. “Om een container te lossen, hebben we 2 uur de tijd. Dat is een aardige klus, waarbij je toch wel met een man of 8 flink moet aanpoten. Om onze eigen mensen te helpen bij deze taak, hebben we weleens een uitzendbureau ingeschakeld. Dat was geen succes. De uitzendkrachten vonden het werk te zwaar en vertrokken weer. Dat leverde wel even een uitdaging op!” Een telefoontje naar de transportmakelaar bleek de oplossing. “Binnen 10 minuten waren er 3 mensen onderweg en samen hadden we de container op tijd leeg! Voor de week daarna heb ik Sebastian maar meteen gebeld. Dat is echt Gelder: waar mogelijk springen ze bij om te ontzorgen.”